מתחתנים? הנה כמה דברים שפשוט אין סיבה לשלם עליהם

מתחתנים? הנה כמה דברים שפשוט אין סיבה לשלם עליהם

אז… התחתנתי! לא לבד כמובן, עם דקל ❤️ אחרי שנים שחשבנו שלא, החלטנו שכן והייתה לנו חתונה מקסימה וכייפית ואינטימית מאד (90 אורחים).
הפוסט הזה הוא חלק מסדרת פוסטים בנושא כי לחתונה בארץ יש גם אלמנט כלכלי משמעותי ששווה להתייחס אליו, וכן – יש לא מעט מקומות שניתן להשיג בהם תמורה גבוהה בעלות הגיונית.
ויותר טוב – יש דברים שאתם יכולים לעשות לבד וגם להנות מהם! מאחר והתחום הזה עמוס בקלישאות ומניפולציות יש כבר ״מומחים״ לכל נושא, אבל האמת היא, שבחלק מהדברים, ממש אין צורך ב-״מומחיות״. הפוסט הזה מוקדש למי שרוצה להישאר שפוי ולהתמקד בעיקר 🙂
אז, הנה כמה דברים שפשוט אין סיבה לשלם עליהם:

1. הינומה ונעלי כלה

וגם… תכשיטי שיער מכל מיני סוגים. בואו נגיד את האמת, אם את כלה שמתחתנת עם שמלה ארוכה (מקסי), כמו רוב הכלות – נדירות הסיטואציות שבהן רואים לך את הנעליים! עדיפה נעל יפה ונוחה, ועוד יותר עדיפה כזו שאת יכולה לנעול גם בסיטואציות אחרות בעתיד והיא לא חד-פעמית (ולכן גם יותר סביבתית וגם לא ״הוצאת חתונה״ פרופר, אלא פשוט עוד נעל). אני רכשתי סנדל לבן מכלה אחרת שנעלה אותו בדיוק לשעתיים וכבר נעלתי אותו מספר פעמים מאז. אותו הכנ״ל לגבי הינומה – לאף אחד לא אכפת וזה לחצי שעה, עדיף לך להלוות מחברה/אחות/גיסה. וכן, גם לגבי תכשיטי שיער – סורי, שוב, אף אחד לא שם לב. אם בא לך על משהו מקסים, לכי על זה, אבל אם לא תלכי עם זה אחרי החתונה – להוציא 400 ש״ח (נשבעת שזה סכום אמיתי מקבוצות של כלות) על תכשיט שיער של מעצבת, לא, זה לא פרופורציונלי.

2. עיצוב SAVE THE DATE והזמנות

מודה, סייב דה דייט תמיד היה נשמע לי פתטי, עד שהבנתי שאשכרה יש לו חשיבות. אם אתם סוגרים מקום הרבה לפני שאתם מתחתנים, אולי אפילו בתקופת חופשים/חגים, אתם רוצים להודיע לאורחים שלכם כדי שיוכלו לשריין לעצמם את התאריך (כמובן בהנחה שהזמנתם אנשים שרוצים להגיע…עוד על זה בפוסט הבא בנושא).
אם יש לכם יכולות עיצוב בסיסיות, אין בעיה לעצב את זה לבד! נרשמים לקאנבה (canva), חינם – ומשתמשים בטמפלייטים המקסימים שלהם. היום אפילו העורך של האינסטוש הוא אחלה כלי, תאמינו או לא!
אנחנו עשינו באינסטוש את הסייב ולהזמנות השתמשנו בקאנבה וב-fiverr בשביל האיור. זכרו שהגדולה היא במחשבה ויצירה של משהו חמוד, וזה עניין של כמה שעות עד שיש לכם תוצר יפה 🎨
בנושא הזה אני רוצה להדגיש משהו – אם לא בא לכם לעשות הזמנות וסייב, אתם לא חייבים. אני מכירה אנשים שפשוט שלחו הודעה, רק טקסט, וסגרו את הסיפור. זה גם ממש סבבה 🙂

3. אישורי הגעה

הו, זה נושא אחרון שאף פעם לא הבנתי. בגדול, זה כסף קטן, אבל בקטן, ובייחוד אחרי שחלק מהחברות האלה מפשלות – זה די פשוט לעשות את זה לבד! כל מה שצריך בשביל זה הוא: וואטספ, רשימת תפוצה וgoogle forms. הנה הצעדים בפירוט:
1. מייצרים google form בצבע ועיצוב שבא לכם וקוראים לו בשם אינדיקטיבי (נניח ״אישורי הגעה לחתונה של מאיה ונועם״. אל תסבכו).
2. מכניסים בו שדה של ״שם מלא״, שדה של ״כמה תהיו?״. אם בא לכם אנחנו הוספנו שדה פתוח נוסף של ״עוד משהו שתרצו להגיד לנו?״.
3. שומרים ושולחים בוואטספ דרך רשימת תפוצה (נשבעת שזה הכי קל בארץ ליצירה, באמת אל תחששו)! האישורים מתעדכנים ואתם יכולים לצפות בהם באקסל שמיוצא ישר מהטופס!

לסיום, רק דגש קטן 💖 – חתונה היא במהותה לא אירוע כלכלי, הדרך הכי קלה לחסוך היא לא להתחתן 🙃
אם בכל זאת אתם בוחרים לערוך חתונה ומסיבה – שימו לב שאתם שלמים עם התהליך והאירוע תואם את הציפיות שלכם. כמו כן, ערכו אירוע שתהיו גאים בו. אנחנו התייחסנו אליו כמו לאירוח שאנחנו מזמינים אליו את היקרים אלינו – נרצה שיהיו מרוצים מהאוכל, מהמסיבה ומהחוויה הכוללת. הדרך המרכזית שלנו לחסוך הייתה דווקא בדברים שלא משנים את החוויה של האורחים שלנו (וכמובן שלא פוגעים בשלנו), ופשוט הפכו עם השנים לדברים ש״חובה״ לעשות (עציצי תבלין ביציאה מישהו? 🌻).

יאללה, שיהיה במזל טוב! 🥳

4 thoughts on “מתחתנים? הנה כמה דברים שפשוט אין סיבה לשלם עליהם

השאר תגובה